iersensy.serwis

Temat: Duże utrudnienia na granicy polsko-białoruskiej
Nawet do 30 godzin muszą oczekiwać na odprawę kierowcy samochodów ciężarowych na polsko-białoruskiej granicy w Kuźnicy Białostockiej - poinformował w środę PAP kpt. Rafał Okruszko z Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej (POSG).

Około 10 godzin trzeba także czekać na drugim polsko-białoruskim przejściu granicznym - w Bobrownikach.

SG informuje, że opóźnienia powstały po stronie białoruskiej i nie wiadomo jak długo potrwają. - Z nieoficjalnych informacji jakie docierają do straży granicznej wynika, że strona białoruska wdraża nowy system odpraw i to opóźnia obsługę na granicy - powiedział PAP Okruszko.

Konsul Białorusi w Białymstoku Michał Aleksiejczyk powiedział PAP, że nie ma żadnych informacji o wprowadzaniu nowego systemu odpraw. Jego zdaniem utrudnienia wynikają z tego, że w weekend ciężarówki nie mogły jeździć a dodatkowo poniedziałek i wtorek na Białorusi były dniami świątecznymi.

- Mam nadzieję, że za kilka dni nie będzie żadnych trudności - dodał konsul Aleksiejczyk.

Źródło: www.motorynek.pl
Źródło: fan4truck.yoyo.pl/forum/viewtopic.php?t=708



Temat: Opłaty za jazdę

Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
news:hbqrsi$chv$1@inews.gazeta.pl...
Czwartek, 22 października 2009

Posłowie z sejmowej komisji infrastruktury wpadli na pomysł nowych opłat
dla kierowców. Opłata dotyczyć będzie przejazdu przez wszystkie drogi w
Polsce, nawet te wiejskie!Co ciekawe pomysł podoba się zarówno koalicji
jak i opozycji...

- Drogi za darmo już były. Cały świat idzie w kierunku pobierania takich
opłat - twierdzi Janusz Piechociński z PSL

- Z moich wyliczeń wynika, że przeciętny kierowca zapłaci ok. 300 zł
miesięcznie - zaciera ręce poseł Krzysztof Tchórzewski z PiS
[url]http://www.polskamowi.pl/[/url]



przedruk z "Faktu"...

tu jest dementi MI
[url]http://www.mi.gov.pl/2-482be1a920074-1791853-p_1.htm[/url]
Komunikat w związku z publikacją dziennika Fakt

20.10.200909:55

W związku z dzisiejszym artykułem dziennika Fakt pt. "Zwykłe drogi będą
płatne jak autostrady" Biuro Informacji i Promocji Ministerstwa
Infrastruktury informuje, że ustawa wprowadzająca Elektroniczny System
Poboru Opłat w Polsce z 2008 r. obejmuje takim obowiązkiem wyłącznie
samochody ciężarowe powyżej 3,5 tony.


Na podstawie ustawy rozwiązanie to wejdzie w życie w połowie 2011 roku.



Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=90190


Temat: Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy

  Przczytałem wszystkie posty i mam kilka pytań.

Czy homologacja jest na konkretny samochód (egzemplarz) czy na typ-rocznik? Zmierzam do tego, że
jeśli to drugie, to jeśli kupię za granicą taki nowy samochód, który ma świadectwo homologacji w
Polsce, to będę mógł go zarejestrować jako ciężarowy?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Źródło: forumkierowcow.pl/showthread.php?t=12700


Temat: Śmiertelny wypadek koło Bornego Sulinowa
Śmiertelny wypadek koło Bornego Sulinowa
  Do śmiertelnego wypadku w lasach koło Bornego Sulinowa doszło w sobotę wieczorem. Zginął w nim młody motocyklista.

http://www.gk24.pl/apps/pbcsi.dll/bi...rder=0&title=1

Ten nieszczęśliwy wypadek miał miejsce na leśnej ścieżce w okolicach Bornego Sulinowa. Drogą tą jechał samochód ciężarowy ził, identyczny z tym wykorzystywanym w wojsku.

W pewnym momencie z naprzeciwka najechali dwaj motocykliści na crossach. Jednemu z nich udało się uciec w las. Drugi zderzył się czołowo z ziłem. Dwudziestokilkuletni kierowca zginął na miejscu.

Więcej szczegółów, zdjęcia i film z miejsca zdarzenia zamieścimy już wkrótce.

Źródło: hcfor.pl/showthread.php?t=14218


Temat: Samochody ciężarowe: 3,5 tony już bez podatku
http://www.motorynek.pl/?...f93b41edabf5245
Źródło: forumsamochodowe.biz/viewtopic.php?t=12724


Temat: Volvo V50, full opcja, Warszawa
Volvo V50, full opcja, Warszawa
 
20 załącznik(i) Witam, oglądałem to auto
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=914029203

telefonicznie super piękne, udokumentowany przebieg, w ogłoszeniu bezwypadkowe a co w rzeczywistości:

- samochód miał wiele otarć (przód, tył, bok)
- wielka głęboka rysa od tylnych drzwi od strony kierowcy + błotnik, dodatkowo wgniecenie na tylnym błotniku
- urwana obudowa wycieraczki tylnej
- brak spryskiwacza po stronie pasażera
- samochod oprócz tyłu i dachu, cały malowany
- na 2 drzwiach szpachla

- szyba wymieniona przednia
- stan samej estetyki samochodu to masakra przed duże M
- po stanie wnętrza moim zdaniem przebieg dużo wyższy

- boczki poobcierane
- kierownica wytarta, gałka zmiany biegów wytarta
- fotele wyjeżdzone, wygniecione
- silnik mocno pobrudzony, widoczne na spodzie niewielkie wycieki oleju

- pęknięta obudowa z przodu



Cena nie jest rewelacyjna, wiec ciężko się domyśleć że auto jest kombinowane.




Cytat:
Volvo V50 1.6 Diesel Full Opcja SUMMUM Ciężarowy (numer 914029203)
Rok produkcji (1900 - 2100): 2005 Przebieg (km): 8300 Pojemność silnika (cm3): 1600 Moc silnika (KM): 110 Skrzynia biegów: Manualna Rodzaj paliwa: Diesel Typ: Kombi Liczba drzwi: 4/5 Kolor: Czarny Stan: Używany Uszkodzony: Nie Wyposażenie ABS, Alufelgi, Autoalarm, Centralny zamek, Elektryczne lusterka, Elektryczne szyby, Immobilizer, Klimatyzacja, Komputer pokładowy, Kontrola trakcji, Lakier metallic, Poduszka powietrzna, Radio+CD, Reflektory ksenonowe, Skórzana tapicerka Informacje dodatkowe Bezwypadkowy, Homologacja na ciężarowe, Sprowadzony, Zarejestrowany w Polsce


Źródło: bezwypadkowe.net/showthread.php?t=29565


Temat: Reanult Scenic 2000 r. - Nysa

4 załącznik(i) Witam,
Pojawiło się ciekawe ogłoszenie - Scenic 1.6 2000 r. przebieg 140.000 km.

http://www.autogielda.pl/motoryzacja...wo=OP&strona=6

W telefonicznej rozmowie właścicielka powiedziała, że miał tylko wymieniany zderzak i przednią szybę przez poprzedniego właściciela.
Ze zdjęć i zapewnień właścicieli widać było, że samochód godny zainteresowania.
Szybka akcja, wyjazd do Nysy - jakieś 60 km :)
Umówiłem się ze sprzedawcą pod serwisem Renault informując, że zamierzam sprawdzić samochód w serwisie - nie było zastrzeżeń.
Dotarłem do Nysy i pierwsze zdziwienie - samochód z kratą zarejestrowany jako ciężarowy - w ogłoszeniu ani słowa.
Scenic wjechał na serwis - w skrócie co się okazało:
1. Brak jakiejkolwiek historii samochodu w bazie Renault.
2. Brak katalizatora - zaspawana pusta obudowa.
3. Brak przednich nadkoli i osłony silnika od spodu - prawdopodobnie po stłuczce nie wstawili.
4. Pomiar grubości lakieru - tu najciekawsze: malowane i szpachlowane wszystkie elementy oprócz maski, dachu i tylnej klapy.

Właściciele oczywiście nic nie wiedzieli :) wspominali tylko o jakiejś rysie po lewej stronie :)

Podsumowując: wycieczka krajoznawcza do Nysy, wydane 100 zł na serwis, ale na szczęście zaoszczędzone pare tysięcy na szpachlowóz


Cytat:
RENAULT SCENIC
Rok prod.: 2000
Przebieg: 140 tys. km
Poj. silnika: 1600 ccm
Rodzaj paliwa: benzyna
Kolor: granit alpejski
Liczba drzwi: 5-drzwiowy
Historia pojazdu:
garażowany, kierowca niepalący, kpl. dokumentacja, kupiony w kraju, serwisowany, zarejestrowany

Wyposażenie pojazdu:
alarm, centralny zamek, el. otw. szyby, el. reg. lusterka, ESP, immobilizer, klimatyzacja, komputer pokładowy, 4 pod. pow., regulowana kierownica, RO, tap. welurowa, wspomaganie kierownicy

Opis dodatkowy:
POLECAM !!! AUTO ZAKUPIONE W SALONIE W KRAJU , SERWISOWANE ,PEłNA DOKUMENTACJA, AUTO ZADBANE , GARAżOWANE. JESTEM DRUGIM WłAśCICIELEM .

Cena: 13 900,00 PLN

Źródło: bezwypadkowe.net/showthread.php?t=6063


Temat: Przewoźnicy zapłacą 2,5 zł/km za przejazd po autostradach
Szykują się zmiany w systemie opłat drogowych. Ministerstwo Infrastruktury chce, by od lipca ciężarówki płaciły nawet 2,50 zł za kilometr. Przewoźnicy zapowiadają, że skierują samochody na alternatywne trasy.

Od 1 lipca 2008 r. ma zacząć funkcjonować nowy system opłat za poruszanie się po drogach krajowych - pisze "Gazeta Prawna". Obecny system winietowy, czyli taki, w którym przewoźnicy płacą za korzystanie ze wszystkich dróg krajowych zryczałtowaną opłatę, zostanie zastąpiony mytem - stawką za przejazd każdego kilometra daną trasą. Takie rozwiązanie przewiduje projekt nowelizacji ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 19, poz. 115 z późn. zm.) przygotowywany przez Ministerstwo Infrastruktury.

Przedsiębiorcy zajmujący się transportem drogowym są przeciwni wprowadzeniu nowych rozwiązań. Grożą, że skierują ciężkie auta na alternatywne trasy, na których ma nie być opłat. Zgodnie z propozycjami resortu maksymalna stawka za przejazd jednego kilometra po autostradzie ma wynieść nawet 2,5 zł. Ministerstwo po spotkaniu z przedsiębiorcami zapowiedziało, że jeszcze raz przemyśli kwestię opłat.

- Podczas spotkania w ministerstwie zaproponowałem, aby pozostał utrzymany system winietowy, dopóki w Polsce są tylko odcinki autostrad, a nie całe sieci takich tras. Ponadto resort musi renegocjować stawki opłat z zarządcami autostrad, aby było to opłacalne dla państwa - mówi Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych.

Obecnie w Polsce funkcjonuje system winietowy, czyli zryczałtowane opłaty za korzystanie z dróg krajowych - nie tylko autostrad, ale wszystkich. Trafiają one do Krajowego Funduszu Drogowego, który wypłaca rekompensaty prywatnym akcjonariuszom autostrad za przejazdy ciężarówek po takich trasach. Tak więc przewoźnicy płacą za korzystanie ze wszystkich dróg, a 90 proc. opłat idzie do kieszeni akcjonariuszy autostrad. Oznacza to, że np. na remonty pozostałych dróg krajowych w Funduszu zostaje bardzo mało pieniędzy.

Tomasz Rejek zaznacza, że rząd musi renegocjować umowy z zarządcami autostrad, gdyż obecny układ jest niekorzystny dla państwa, które otrzymuje niewielki procent z opłat winietowych.

System opłat za przejazdy jest, zdaniem resortu, bardziej wydajny i sprawiedliwy, gdyż płaci się za rzeczywistą liczbę przejechanych kilometrów. Ministerstwo uzasadnia zmiany także potrzebą dostosowania się Polski do wymagań Unii Europejskiej.

- Unia wymaga podjęcia decyzji w sprawie opłat do 1 lipca. Nie narzuca nam wprowadzenia nowego sposobu poboru opłat - mówi Tomasz Rejek.

- Obecnie nie wyobrażam sobie rezygnacji z winiet i zastąpienia ich systemem myta. Opłata za jeden przejechany kilometr miałaby wynieść 2,5 zł dla najcięższych pojazdów. Doprowadzi to do tego, że samochody ciężarowe zjadą z autostrad na drogi alternatywne. Spowoduje to ich szybsze niszczenie i protesty mieszkańców - dodaje Tomasz Rejek.

- Zaproponowane stawki są wyższe niż w Niemczech i we Francji. Koszt przewozu wzrośnie prawie o 100 proc. - uważa Bolesław Milewski, wiceprezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.

Zgodnie z projektem przygotowanym przez Ministerstwo Infrastruktury zmiana systemu wiązałaby się z wprowadzeniem w przyszłości elektronicznego systemu poboru opłat. Ma to zapewnić ruch bez zakłóceń. Rozwiązanie to będzie stosowane m.in. na trasach ekspresowych, na których nie ma bramek. Dzieki takiemu rozwiązaniu ma trafić więcej pieniędzy do Krajowego Funduszu Drogowego.

- Są plany wprowadzenia elektronicznego systemu poboru opłat, jednak dotyczą one przyszłości. Ich wdrożenie jest realne najwcześniej w 2010 lub 2011 roku - mówi Artur Mrugasiewicz z biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Bolesław Milewski ze Stowarzyszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych zaznacza, że w Niemczech wdrożenie elektronicznego systemu poboru opłat trwało kilka lat. Polega on na tym, że w pojeździe jest urządzenie, które obserwuje satelita. Przy wjeździe na trasę satelita łapie sygnał i przekazuje do centrali informację o długości przejechanego przez pojazd odcinka.

2500 złotych zapłaci przedsiębiorca za 1000 km przejechanych dużą ciężarówką po autostradach.
Więcej: www.gazetaprawna.pl
Źródło: fan4truck.yoyo.pl/forum/viewtopic.php?t=1590